måndag 29 september 2014

Spanska


Los días de la semana

måndag _________________________
tisdag _________________________
onsdag _________________________
torsdag _________________________
fredag _________________________
lördag _________________________
söndag _________________________

Skriv in rätt form av verbet


1. Yo ___________________________ ruso. (hablar)
                         Jag pratar ryska.

2. Mi padre _________________________ una bicicleta. (comprar)
                     Min pappa köper en cykel.

3. El canguro ____________________ muy alto. (saltar)
                 Kängurun hoppar mycket högt.

4. Mis primos ____________________ salsa. (bailar)
                      Mina kusiner dansar salsa.

5. Nosotros _____________________ mucho. (cantar)
                      Vi sjunger mycket

Översätt följande meningar till spanska:


Juans hund är svart:  El perro de Juan es negro
Miguels stol är röd:  La silla de Miguel es roja
Pacos bil har två dörrar: El coche de Paco tiene dos puertas
Jag är Pias far: Soy el padre de Pia
Hon är Sofias mor: Ella es la madre de Sofía
Jag är Carolinas bror: Soy el hermano de Carolina
 En apelsin juice = Un zumo de naranja
En jordgubbsglass: Un helado de fresa
Ett vattenglas: Un vaso de agua
Ett telefonnummer: Un número de teléfono
Ett rockband: Una banda de rock




 
 


 



 


 



 
 


 








 


 



 


 



 





 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 


 



 










 
 


 




 
 

 





 
 





 
 


 




 
 







 
 



 



 





 
 


 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar