torsdag 18 maj 2017

Sista spurten i svenska

Nu är det så att ni kan se målsnöret för grundskolan borta vid horisonten, men ni har en liiiten bit kvar innan ni är framme. Slutspurten är tung för er, men även för oss lärare, då allt ska vara bedömt och klart innan betygen sätts.

Denna eftermiddag har jag vigt åt att läsa och bedöma era resonerande texter - Val, konsekvenser och ansvar. Det är dock förvånansvärt många av er (14 av 24) som inte har delat texten med mig ännu, trots att deadline var efter lektionens slut idag. Det går bra att dela på Google Drive, maila eller lämna in för hand. Tänk på att jag måste ha tid på mig att läsa och bedöma. Är du osäker på om detta gäller dig, så tar du en titt på It's learning där du ser om du fått någon bedömning av mig eller inte.

Samma sak gäller för ett tidigare arbete - Mitt språk. Där är det fem av er som visat otillräckliga kunskaper och alltså måste komplettera er text och sex av er som ännu inte lämnat in texten. Vilka ni är ser ni på It's learning, där det också står vad man ska komplettera om så är fallet. Prata med mig om du är osäker på vad jag menar i min återkoppling.

Ha det bra!
/Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar