fredag 8 maj 2015

Svenska

Sedan ett par veckor tillbaka har jag en VFU hos mig, dvs. en lärarstudent från universitetet. Hon heter Julia Welander och utbildar sig för att bli lärare i svenska och historia. I hennes utbildning ingår att själv hålla i en serie lektioner och dessa ska hållas i 7C de närmsta två veckorna.

Till på onsdag vill Julia att ni ska ha tänkt till kring och antecknat kring följande frågor:
  • -       Vad är skillnaden att tala inför klassen och att prata vid bordet i matsalen?
  • -       Regler för lyssnaren: Hur vill jag att mina kompisar ska uppträda när jag talar?
  • -       Regler för talaren: Hur vill mina kompisar att jag uppträder när jag talar?
Nya kapitel i Ove finns också att läsa på It's learning. 

Ha det bra!
Elisabeth




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar